mandag 6. november 2017

13.) JUM i PGS svindelen.

.
13.) JUM i PGS svindelen.
.
Fra omsvindelogbedrag.blogspot.com
.
JUM sin PGS svindel/bedrag pågikk i 2002/2003. Jeg leste endel om det som foregikk da det foregikk uten at jeg brydde meg særlig om det da. Selv om min skriving om PGS i 2009/2010 har ført til irritasjon hos JUM kan jeg ikke påstå at jeg har "Motarbeidet" JUM i PGS svindelen for selve svindelen ble avsluttet for mange år siden. Men "Avdekket" det har jeg...
.
Jeg går ut fra at 10 års straffe foreldelsesfristen regnes fra da JUM gikk ut av PGS styret.
.
Sommeren 2002 knuste Jens Ulltveit-Moe PGS kursen - fra sidelinjen - 94% på kun 64 børsdager. Så kjøpte han seg inn og tok kontroll over styret. Aksjonærene skrek over seg av fortvilelse da JUM i en blanding av lureri og bedrag knuste PGS aksjonærene i emisjonen høsten 2003.
Et dokument skrevet på vanskelig advokat Amerikansk-Engelsk forklarte dårlig at alle som ikke deltok i emisjonen ville miste nærmest hele sin eierandel i PGS for "all" verdi gikk over i tegningsrettene.
Og Jens Ulltveit-Moe som garantist ville overta alle tegningsrettene til de som ikke tegnet seg.
ANDRES tegningsretter JUM etterhvert tjente flere hundre millioner NOK på...
.
MEN det PGS aksjonærene ikke forsto var at JUM hadde regelrett svindlet dem allerede FØR han ble aksjonær...
I 2006 var realisert/urealisert svindelgevinst for JUM kommet opp i 1,4 MILLIARDER NOK i PGS.
.
Innlegg av: NFL 98/2 (02.01.10 15:47 ), lest 1103 ganger
Ticker: CRUNFL
JUM PGS bedrag/svindel i 2002/03 = +1,4 mrd i 2006!
.
Innlegg av: NFL 98/2 (19.02.10 13:35 ), lest 979 ganger
Ticker: CRUNFL
CRU JUM svindel vs PGS svindel+JUM #1 skattesvindler
.
.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

52.) TOC / Innholdsfortegnelse PolitikerforaktMeTooBarn.blogspot.no

  . 52.) TOC / Innholdsfortegnelse PolitikerforaktMeTooBarn.blogspot.no . Denne bloggen gjelder det moralske og seksuelle forfallet blant No...